torstai 7. heinäkuuta 2011

Home sweet home

Nyt oon sit viimein kotiutunut Lapista. Kiva matka oli kaikin puolin. Lauantai aamulla siis lähdettiin ajamaan, ajettiin monta tuntia ja käytiin matkalla jyväskylässä shoppailemassa ja syömässä. Yöksi mentiin hotelliin jossa oli varmaan pienin koskaan näkemäni sauna. Just ja just mahuttiin Japin kaa sinne kahestaan istumaan. Loppu ilta meni Disney chanelia tuijjottaen. Olin ihan et JES ku siel näky se kanava :D Ja oon koht täys ikänen?

Must saa aina niin edustavia kuvia.

No niin saa kyllä Japistakin :D

Sunnuntaina sitten ajettiin  loppumatka ja oltiin jossain puolilta päivin perillä Sallassa. Ja tietenkin heti joku tuhat paarmaa ja hyttystä hyökkäs mun kimppuun. Hyttys sumutteelle tuli siis käyttöä.

Saatiin hyvä idis kiivetä tonne "meiän" huoneen katolle ottelee kuvia. Ne tikkaat näytti siltä et räsähtää ihan just, joten olin aika kauhusta kankeena ku sinne kiipesin :D No onneks ne sit kesti. Veikkaan et tuol ei ois ollu sairaalaa missää kovin lähellä, jos oisin tuolt tippunu.

Oltiin yks päivä ajelemassa Japin tädin vanhalla ladalla jossain pienellä metsä tiellä joka oli kirjaimellisesti keskellä ei mitään. Japil ei siis vielä oo korttii niin se vasta harjotteli sen faijan avustuksella. Sit kun se oli just ajamassa niin tuli joku auto vastaan. Ja tietysti kaikista mailman autoista sen piti olla just rajavartio laitoksen auto.. Ei voi olla enään tätä huonompaa tuuria. Onneks ne oli aika rentoja eikä siitä tullut Japille mitään seuraamuksia. Pahimmas tapaukses sen ajokortin saaminen ois voinu lykkäytyy puolella vuodella.


Lada ja Japi.

Tolla monta kymmentä vuotta vanhalla traktorillakin Japi ajeli :D

Ja pyörällä se sit ajo mua takaa ku yritin ottaa kuvia... :D

 Toka vikana päivänä kiivettiin karhu tunturin huipulle. Olin ihan rättipoikki (hyväkuntoinen kun olen) kun pääsin perille. Sinne piti kiivetä koko matka ylämäkeä 3 km, ja kiipeämistä ei helpottanut se että ainakin 10 paarmaa pöyri koko ajan siinä ymäpärillä. Maisemat oli kyllä sitten sen kiipeämisen arvoisia. Sieltä näki jopa venäjälle asti.
 Jostain syystä tää blogger ei suostu lataamaan tähän päivitykseen enempää kuvia.. Mikälie taas vikana.
Huomenna lähden sitten taas viikoksi toiselle mökille joka on ruovedellä, joten päivityksiä ei nyt varmaankaan tule taas viikkoon.
Hyvää lomaa kaikille! :)

2 kommenttia: