torstai 5. syyskuuta 2013

Puussa kiipeilyä

Olin eilen taas vahtimassa pikkusisaruksia kotikotona ja mentiin sitten hieman ulkoilemaan koska oli niin mukavan lämmin ilma. Äitin takapihalla kasvaa (tai ainakin viimekesänä kasvoi vielä..) vadelmapensaita, karhunvatukkapensaita, karviasmarjapensaita, mustaherukkapensaita, omentapuu, päärynäpuu. jnejne... Nyt on se vaihe tästä vuodesta kun omenat alkavat olla kypsiä ja mun oli tietty pakko saada niitä isoimpia omenia sieltä yläoksista. Yritin ravistella sitä puuta mutta tuloksena oli se että mun päähän tippui järkyttävän kokoinen omena ja naapurin pihallekkin taisi tipahtaa pari hyvää yksilöä. Mur. No päätin vaihtaa taktiikkaa ja heitellä jalkapalloa sinne puun yläoksia kohti, no ei ne isoimmat yksilöt sieltä silläkään tavalla tuntuneet tippuvan..

Minipäärynöitä  

Minä kun jotain päätän niin se päätös myös pitää (kunnes mun mieli muuttuu noin minuutin sisällä edellisestä päätöksestä..), joten mun oli pakko saada niitä omenia! Kiipesin montakymmentävuotta vanhan rämän takapihan aidan päälle ja toisella puolella aitaa oli jokin mukava piikkipuska. Onneksi sitä ollaan vielä hengissä ja keittiön pöydällä komeilee nyt monta omenaa.





Naapurit varmaan vähän ihmetteli että onko tolla kaikki ihan kotona kun toi kiipeilee tuolla rämän aidan päällä. Noo ainakin sain omenoita! Voisin tänään väsätä jonkin omenapiirakan tapaisen taikka sitten omena kaura paistosta joka on niiiin hyvää<3


Tää postaus oli kyllä tosi "järkevä" mutta aina ei jaksa tätä bloggailuakaan ottaa niin tosissaan :)

6 kommenttia:

  1. http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/22113/Kaikkien%20kehuma%20omenapiirakka/
    tuota ohjetta suosittelen! ihan huippu, tosi nopea tehä ja pohja ihanan pehmeä. Seuraks vielä vaniliakastiketta, niin voi pojat :p just ite pyöräytin viikonloppuna tolla ohjeella.

    VastaaPoista
  2. kiitos paljon vinkistä! just eilen tein sitä kauraomenapaistosta ennenkuin olin nähnyt sun kommentin mutta omenoita on onneksi vielä jäljellä niin ehkä mä teen tollasenkin! :D

    VastaaPoista
  3. Teo Laatio, voi vittuXDXDXDXD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no nyt en kyllä ihan ymmärtänyt..? O.o

      Poista
  4. Oi nam, päärynöitä! Ihania kuvia, tulee oikein kiva syysfiilis :)

    minttusblog.blogspot.fi

    VastaaPoista