torstai 15. toukokuuta 2014

kaikki muuttuu hetkeksi, hetki muuttuu kaikeksi, ja unohdan kaiken hetkeksi

Mun on nyt ihan pakko heti postauksen alussa hehkuttaa yhtä ihanaa asiaa ♥ Nimittäin Meidän perheen Ruusu kissa sai eilen kuusi tervettä ja hyvinvoivaa pikkupentua! Olin eilen juuri lähdössä koulusta ja olin mun pyörän luona avaamassa sitä lukkoa kun puhelin soi. Sieltä soitti mun vähän ehkä hädisssään oleva äitini joka oli juuri töissä ja kertoi että mun kahdeksan vuotias pikkusiskoni soitti sille että on yksin kotona ja Ruusu alkoi juuri synnyttämään pentuja, ja se kaiken lisäksi synnytti ekat pennut kissanhiekkalaatikkoon vaikka siinä vieressä oli ihan kunnon pesä rakennettu pahvilaatikosta ja peitoista mutta ei neiti valitsee mieluummin kissanhiekkalaatikon...
Mun äitini ei sitten juuri sillä sekunnilla töistä päässyt lähtemään joten mä lähdin pyöräilemään sinne ja kun pääsin perille niin siinä oli kaksi pientä pentua yltäpäältä kissanhiekassa ja toisella vielä napanuorakin kiinni. En ole aikaisemmin ikinä ollut mukana oikeestaan minkään eläimen synnytyksessä joten äiti antoi mulle sitten puhelimitse ohjeita että mitä pitää tehdä. En nyt kerro sen napanuoran katkaisemisesta sen enempää ettei kukaa ala voimaan siellä pahoin sillä se oli aika veristä ja sotkuista puuhaa. Putsasin sitten hiekkaiset pennut ja laitoin ne sinne oikeaan synnytyskoppaan ja vähän ajan päästä Ruusukin tajusi sitten mennä sinne synnyttämään loput pennut. Tää oli sen eka pentue joten se ei vielä oikeen tiennyt varmaan että mitä sen pitää tehdä ja siksi synnytti ne ekat sinne hiekkalaatikkoon :D Pentuja syntyi yhteensä kuusi pientä rääpälettä ja kaikki syntyi onneksi hengissä ja oli hyvinvoivia. Sitten kun äitikin oli kerinnyt tulla kotiin siinä jossain vaiheessa (oisko ollut kolmannen pennun kohdalla), niin alettiin punnistemaan pentuja keittiövaa-alla ja kun tämä oltiin tehty niin lähdin sitten takaisin kotiin. Siinä koko touhussa meni oikeesti varmaan kolme tuntia ihan hujauksessa. Meen tänään taas katsomaan pikkupentuja ja ottelemaan niistä vähän kuvia äitin kotisivuille jonne pennut tulee sitten myöhemmin myyntiin :)

Huh siinä oli kunnon sepustus nyt tähän alkuun! Jotkut tykkäävät lukea blogeista vain ns. pinnallisia juttuja mutta itse tykkään kirjoittaa sekä lukea vähän syvällisempiäkin juttuja joten pentujen kuulumisia yms. tulette varmasti kuulemaan täällä lähiaikoina aika paljon :)


Kun pääsin koulusta oli pitkästä aikaa ihanan aurinkoinen ilma niin oli pakko päästä ottamaan partsille vähän aurinkoa ♥ Kun makaa auringossa lasit päässä ja kuulokkeet korvissa niin kaikki murheet vaan haihtuu ja tulee se kuuluisa kesäfiilis. Voisin muuten joku päivä kirjoitella tänne hieman mun tulevan kesän suunnitelmista sillä kaikenlaista mukavaa ois luvassa ensi kesäksi.


Äitienpäivänä sunnuntaina käytiin syömässä yhdessä Järvenpääläisessä ravintolassa mun mummin, äidin ja pikkusiskojen kanssa. Käydään aina joka äitienpäivä samassa ravintolassa ja yleensä otan aina lehtipihvin mutta tälläkertaa teki mieli jotain muuta joten maistoin ekaa kertaa Zapatan hampurilais ateriaa. Itse hamppari oli tosi hyvää mutta noi ranskalaiset oli vähän tollasia mitäänsanomattomia. Mun mielestä niissä kuuluisi olla kunnolla mausteita ja mieluusti vaikka jotain kastikettakin päällä.


Jouduin ostamaan prismasta uuden unimaskin koska Japi on itsepäisesti ottanut käyttöönsä sen mun Hersecretin unimaskin eikä enään suostu luopumaan siitä :D Enpä ois kyllä tätä päivää uskonut näkeväni...

Mä lähdenkin tästä kohtapuoliin äitille kuvailemaan niitä kissanpentuja joten palaillaan taas :)!

4 kommenttia:

  1. Hemmetti, mä haluan kans noita hawaijan tropic tuotteita. Murr. Kivanväriset biksut!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kannattaa ihmeessä ostaa, eivät ole edes kovin pahan hintaisia :) jep itekki tykkään ihan hulluna tosta väristä ♥

      Poista
  2. Aww.. ihanaa kisuja ^w^ Ehkä se äitikisu luuli että sillä on vaan kakkihätä kun ekat pennut alko syntymään, ja siks ampas laatikolle. Ensikertalainen kun oli.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hih jep ^^ ja niin me kans ajateltiin, ei nuo ensikertalaiset oikein varmaan vielä tiedä kunnolla että mitä niiden pitäis tehdä :D

      Poista