keskiviikko 4. kesäkuuta 2014

Meitsi lähtee Rodokselle!

Sunnuntaina otan suunnaksi Helsinki-Vantaan lentokentän jossa näen mun siskoni, isäni ja isän naisystävän ja lennämme koneella kohti Rodosta. Siitä onkin aikaa kun olen viimeksi ollut ulkomailla ihan kunnolla, jos ruotsia ja viroa ei lasketa. Itseasiassa siitä taitaa olla aika lähelle viisi vuotta, jolloin olin Floridan Orlandossa kaksi viikkoa.
Tälläkertaa matka on viikon mittainen ja hotelliakaan emme vielä tiedä. Saatika että pääsemmeko kaikki neljä edes samaan hotelliin, sillä matkaa varatessa hotellin kohdalla luki määrittelemätön hotelli. Siskoni kanssa siis ainakin pääsen samaan hotelliin koska olemme samassa huoneessa mutta jos huono tuuri käy, saatamme joutua ihan eri puolelle Rodosta kuin isäni ja hänen naisystävänsä.


Tää matka oli mulle valmistujaislahja mun isältä sillä mun sisko sai viimevuonna ylioppilaslahjaksi Azoreitten matkan. Mietittiin ensin muitakin vaihtoehtoja kuin Rodos mutta se oli halvimmasta päästä ja sinne ei lennäkkään kuin sen neljä tuntia, eli ei tarvitse vaihtaa konetta siinä välillä.


Oon nyt popsinut aurinkokapseleita oikein urakalla koska tuolla varmaan number one tekeminen on auringonotto ja uiminen ja en halua kuitenkaan palaa.
Olisi kiva kuulla jos joku siellä ruudun toisella puolella on käynyt Rodoksella tai jossain siinä lähimailla :D Eli onko millainen hintataso ja mitkä on sellaisia paikkoja joissa kannattaa ainakin käydä? :)

Kuvat: google

11 kommenttia:

  1. Voi reissukuume.. Määkin niin paljon haluaisin jonnekin, vaikkei siitä edes ole pitkä aika kun oon viimeksi ollut :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo ei se reissukuume tunnu koskaan hellittävän vaikka kuinka paljon siellä ulkomailla kävisikin :D

      Poista
  2. Oi olen kateellinen! Olen itse käynyt kolmeenkin kertaan Rodoksella, ja siitä on itselleni muodostunut ihan lemppari matkailukohde. Rodoksen parhaat puolet on että ainakin Rodoksen kaupungista löytyy keskusta( Zaran liikkeellä varustettuna, ainakin muutama vuosi sitten), vanhakaupunki(pieniä kujia ja tunnelmallisia ravintoloita), sekä rantoja! Elikä monipuolinen matkailukohde. Ja hintatasona ei nyt muistaakseni mitään erikoista, tavaroista katukaupoissa kannattaa tingata. Kreikkalaiset lihapullat ja kreikkalainen salaatti kannattaa ainakin maistaa! Ja jos vain päivät riittää ja tuntuu että Rodoksen kaupungista loppuu nähtävä(mitä en usko) kannattaa esimerkiksi vuokrata auto ja ajella Lindoksen kaupunkiin Akropolis kukkulaa katsomaan, samalla reissulla voi visiteetata Seitsemällä lähteellä. Mutta itsessään Rodoksen kaupungissa on jo paljon näkemistä viikon matkalle! Hyvää matkaa sinulle ja toivottavasti blogissa tullaan näkemään paljon ihania kuvia matkaltasi!
    -kateellinen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oi vitsi en kyllä millään jaksaisi odottaa sunnuntaihin! Niin kivalta paikalta kuulostaa toi rodos, kaikilta oon kuullut siitä niin paljon kaikkea positiivista.
      Kiitos pitkästä ja kattavasta kommentista! Pitääpä kirjoittaa tuo johonkin muistiin sitten kun rodoksella olen jossain kiertelemässä.
      Ja blogissa tullaan varmasti näkemään paljon paljon kuvia matkasta! :)

      Poista
  3. Oi vitsi mikä kateus! Tee sit postaus sun reissusta ;)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo teen varmaan useammankin ;)!

      Poista
    2. Oii sää meet roodokselle♥ Mut mul ois toinenkin et ku oon vasta reilut pari kuukautta lukeu tätä sun blogii, nii voisixä tehä vaikka asuntopostauksen tai jotain☺ Sillä semmone ois toosi kiva;)

      Poista
    3. Mix Japi ei lähe mukaa:(

      Poista
    4. oon tehnyt asuntopostauksen reilu vuosi sitten ja jos haluut käydä lukemassa sen niin tässä ois linkki siihen : http://fashionsituation.blogspot.fi/2013/11/my-home.html
      :)
      Ja Japi ei siks pääse mukaan rodokselle koska sillä on töistä lomaa vasta heinä-elokuussa :/ Mutta mennään silloin sitten kahdestaa jonnekkin matkustelemaan :)

      Poista
  4. jos menette rodoksen kaupunkiin niin suosittelen ehdottomasti menemään syömään louis nimiseen ravintolaan >> http://www.louisrestaurant.eu/page.php?6 ! sieltä saa maailman parhaat pizzat ja erittäin hyvää palvelua<3

    kivaa reissua! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ui kuulostaa hyvältä :)! jos ollaan jossain siinä lähettyvillä niin pitää ehdottomasti kyllä käydä siellä :D

      kiitos ♥!

      Poista