sunnuntai 6. heinäkuuta 2014

Rodos day 3 & 4

En nyt enään ihan tarkalleen muista mitä tehtiin tuolla minäkin päivänä mutta onneksi kuvat auttavat hieman muistamaan :D Kolmantena päivänä taidettiin vaan pörrätä keskustan ja vanhan kaupungin alueella, syömässä, shoppaillen ja rannalla loikoillen. Oon vieläkin tosi ruskea ja toivon ettei tää bruna ikinä lähtis ;D Vaikka onhan tää jo aika paljon siitä haalistunut mitä se oli ekoina päivinä kun tulin takaisin suomeen.

Rannat tuolla olivat monta kilometriä pitkiä joten ei ollut huolta ettei olisi mahtunut sinne makoilemaan. Suosituimmat rannat tosin olivat aika täynnä ja välillä vähän arvellutti jättää kaikki kamppeet hiekalle kun meni uimaan. Tehtiinkin usein niin että yksi jäi aina vahtimaan tavaroita kun muut menivät uimaan.

Suurin osa rannoista oli täynnä pikkukiviä ja ekoina päivinä ne sattuivat jalkapohjiin ennenkuin niillä oli vielä tottunut kävelemään. Se oli aika hassua että rannat olivat muuten pääasiassa hiekkaa mutta sitten toi pari metriä ennen merta oleva alue oli ihan täynnä kiviä... Käytin koko reissun ajan vaan yksiä kenkiä ja niistä tulikin sitten aika isot rusketusrajat :D Ja tuo ylläoleva kuva on tosiaan otettu vasta parin tai kolmen päivän Rodoksella olon jälkeen. Ihan valkoiset varpaat mutta ruskea jalkapöytä.
Siinä kesäkuun puolessa välissä vesi oli jo suhteellisen lämmintä ja siellä pystyi helposti lillumaan vaikka kuinka kauan. Toki vesi tuntui aina aluksi kylmältä kun sinne meni mutta nopeesti piti vaan pulahtaa niin ei ollut niin kauheaa :D Toi merivesi oli myös aivan ihanan väristä ♥ Kirkkaan turkoosia ja niin kirkasta että pohjaan näki vaikka uisi kuinka pitkälle tahansa.

Tuon vähän hiljaisemman rannan jälkeen käveltiin sitten keskustan läpi tuonne turistirysä rannalle jossa oli hyppytorni jonne piti uida. Pakkohan siellä oli sitten käydä ja hypittiin sieltä sitten alas varmaan puoli tuntia kunnes ei enään jaksettu ja uitiin takaisin rantaan.

Kuten kuvasta näkyy niin hyppytorni oli aika täynnä ja ihmiset vaan otti siellä aurinkoa ja hyppeli päättömästi alas ties mistä asennoista. Me ei uskallettu hypätä tuolta ihan ylimmästä vaan tyydyttiin tohon parin ja kolmen metrin korokkeisiin :D Nössöt.

Neljäntenä päivä puolet porukasta halusi eri paikkaan kuin puolet joten Pauliina ja Karin lähtivät laivaretkelle Turkin puolelle Marmarikseen ja minä ja iskä vuokrattiin pyörät koko päiväksi. Suosittelen ehdottomasti tota pyörävuokraa koska se maksoi kuusi euroa per pyörä, pyörät tuotiin hotellin ovien eteen, ne olivat erittäin hyväkuntoisia ja niitä sai käyttää yhdeksään asti illalla. Pyöräillessä näki paljon paremmin eri paikkoja kuin kävellen ja tuon päivän aikana tulikin pyöräiltyä varmaan parikyt kilsaa. Välillä pysähdyttiin aina ostamaan juomista koska oli niin kuuma että yksi vesipullo kului loppuun tosi nopeasti.

En varmaan minään päivänä ruskettunut (palanut) yhtä hyvin kuin tuona päivänä. Laitoin aurinkorasvaa aamulla ennenkuin lähdettiin mutta sitten kun käytiin puolenpäivänaikaan meressä uimassa niin rasvat taisivat lähteä pois koska se ei ollut vedenkestävää.. Uimisen jälkeen oli pakko tehdä tollanen erittäin tyylikäs napapaita systeemi sillä tuolla oli niin kuuma että teki oikeasti mieli pyöräillä pelkissä bikineissä :D En kuitenkaan ihan viitsinyt niin napapaita sai riittää.
Aika aluksi pyöräiltiin tollasen ison kukkulan päälle josta oli ihan huikeet näkymät!

Mun pyörässä ei ollut jalkajarruja ja arvatkaa vaan meinasinko pari kertaa törmätä tai ajaa puskaan kun olisi pitänyt jarruttaa ja tuli refleksinä jarruttaa jalkajarrulla... :D Onneks mitään ei sattunut paria ihan pikkunaarmua ja palamista lukuun ottamatta. Pyöräiltiin välillä sellaisissa ryteiköissä että ihme kun ei joku käärme tai skorpioni purrut. En kyllä onneksi nähnyt koko reissun aikana kuin yhden torakan koska oon ihan hirveän ötökkäkammoinen.. Ja se torakkakin oli onneksi vanhassakaupungissa. Tuolla oli joitakin pyörä ja kävelyteitä mutta usein siellä piti pyöräillä autotiellä liikenteen seassa ja välillä pitikin miettiä että kuka nyt väistää ja ketä :D

Kun oltiin jossain vaiheessa tulossa poispäin vanhasta kaupungista niin löydettiin sattumalta se eurokauppa mistä puhuinkin jo tässä postauksessa. Kun päästiin sinne kauppaan sisään niin olin ihan että "i´m in heaven!" Kaikkea mahdollista myytiin vaan yhdellä eurolla, meikkejä, koruja, kenkiä, joitakin vaatteita jne mitä nyt kuvitella saattaakaan.

Eurokaupan jälkeen alkoi olla jo ihan huutava nälkä sillä oltiin syöty viimeksi aamulla ja oltiin sen jälkeen pyöräilty monta tuntia. Löydettiin yksi sellainen pieni ulkoravintola / snägäri josta tilattiin pita gyrokset. Söin ton reissun aikana varmaan kuusi tai seitsemän kertaa pita gyroksen sillä ne oli ihan sairaan hyviä ja halpoja! Suunnilleen kaksi euroa yksi gyros ja se oli tosi täyttävää ja hyvää. Eri ravintolat teki erilaisia gyroksia mutta vakkari aineina niissä oli kuitenkin aina lihaa, salaattia ja tsatsikia. Suurinosa laittoi myös väliin ranskalaisia ja sipulia.

Syömisen ja pienen huilaamisen jälkeen pyöräiltiin vielä aika kauan kunnes illan suussa löydettiin takaisin hotellille. Hotellin lähikaupan myyjä oli ihan ihmeissään kun se oli kuulemma ajanut autolla meidän ohi jossakin tosi kaukana hotellista ja ihmetellyt että ollaanko tosiaan pyöräilty niin kauas :D
Olin ton retken jälkeen kyllä niin uupunut että oisin voinut melkeimpä samantien nukahtaa sänkyyn. Mulla oli tosin kaikki paikat niin palanut että oli pakko mennä kylmään suihkuun (lämmintä vettä ei tosin edes tullut) ja käydä kaupasta ostamassa kreikkalaista jogurttia iholle. Se tehoaa paljon paremmin kuin mitkään after sun voiteet mitä olen kokeillut. Tosin oishan sen voiteenkin voinut ottaa mukaan sieltä suomesta... :D

Huh kirjoitin tätä postausta varmaan kaksi tuntia! Kun blogeissa lukee postauksia niin ei ne ikinä vaikuta siltä että joku olisi niitä kirjoittanut parikin tuntia kun kuvien lataamiseen ja läpikäymiseen + tekstin miettimiseen menee aina niin paljon aikaa.
Kello näyttää jo puoltayötä joten nyt on varmaan hyvä aika sulkea kone (ja siirtyä telkkarin pariin hehe..) Adios ♥