tiistai 5. elokuuta 2014

Loput Rodos kuvat

Ihan nyt postauksen aluksi sanon että käykäähän heittämässä niitä kysymyksiä tuohon aikaisempaan postaukseen tai ask.fm/sofkuuuu93. Nyt on vasta muutama kysymys tullut ja pitäisi saada aika paljon lisää että voin tällä viikolla sitten tehdä sen vastauspostauksen! :)

Rodoksella olin tosiaan kesäkuun puolessa välissä mistä on jo aika kauan aikaa mutta vieläkään en ole sieltä kaikkia kuvia kerennyt tänne laittaa. Pengoin juuri kuva albumin läpi ja valkkasin kuvat jotka laitan tähän postaukseen :) Olkaas hyvät!

Haha voi luoja että näytän turistilta....
Yhtenä päivänä viikon lopussa päätettiin vuokrata auto ja kiertää sillä Rodos kokonaan. Vuokrattavia automahdollisuuksia oli monenlaisia ja mitä hienompi auto sen kalliimpi vuokra. Ajateltiin ettei sillä autolla ole juurikaan väliä kunhan ilmastointi löytyy niin vuokrattiin joku aika pikkunen auto jonka päivävuokra oli 30 e + bensat.

Ihan ensimmäisenä ajettiin katsomaan tuollaista nähtävyyttä jossa oli vanhoja raunioita sekä huikeat näkymät merelle. Lapset pääsivät tuonne ilmaiseksi mutta aikuisilta se taisi maksaa jotain 4-6 euroa joten kun siinä tiskillä kysyttiin multa ja Pauliinalta että kuinka vanhoja ollaan niin multa tuli kuin apteekin hyllyltä että "seventeen". (oon ens kuussa 21). Eihän tuo aikuisten hintakaan kovin paha ollut mutta ei mua suoraansanottuna huvittanut maksaa mitään siitä että joudun kiipeämään jotain mäkeä ylös kolmenkymmenen asteen helteessä että näen pari rauniota mitä oli sillä viikolla tullut nähtyä jo vaikka kuinka monta. Haha mua luullaan muutenkin aina Pauliinan isosiskoksi vaikka toisinpäinhän sen menee. Oltiin jossain ravintolassa syömässä kerran ja tarjoilija veikkasi että Pauliina on 16 ja että minä olen selvästi meistä se vanhempi. :D (Toivottavasti sitten kolmekymppisenä näin ei enää luulla..)

Raunioissa kiertelyn jälkeen tuli niin kuuma että oli pakko päästä uimaan! Ajettiin ihan Rodoksen kärkipäässä sijaitsevalla upealle uimarannalle. Matkaopas suositteli tuota rantaa ja kertoi että toi on surffareiden suosima ranta koska tuolla tuuli niin paljon. Meinashan mulla pariin otteeseen hermo mennä kun tukka oli kokoajan naamalla mutta en antanut sen haitata sillä toi oli yksi upeimmista paikoista missä oon koskaan käynyt ♥ Lämmintä ja kirkasta merivettä, hienoa hiekkaa ja tuolla pystyi kävelemään todella pitkälle ennen kuin tuli syvää. Käveltiin Pauliinan kanssa ihan sikapitkämatka ja vitsailtiin että kohta tulee varmaan hai vastaan jos enempää kävellään. Vaikkakaan tuolla ei taita pahemmin noita haita olla :D

Pulikoimisen jälkeen käytiin pikaisesti syömässä jotkut salaatit ja löydettiin samalla sairaan upea sininen laguuni! Iskä ja sen naisystävä lähtivät kiertelemään jotain linnaa mutta me ei jaksettu joten päätettii sitten "oikaista" sellasen hirveän jyrkänne pusikon kautta tonne laguunille ja se ei ollut kovin hyvä idea... Siellä kasvoi jotain ihme piikkikasveja jotka tulivat mun ohuista kengistä läpi ja kaikenmailman kivenkoloja sun muuta mihin ei olisi ollut kiva astua..

Autoreissun lopuksi käytiin vielä toisellakin rannalla ja sen jälkeen pitikin kiiruhtaa takaisin hotellille sekä tankkaamaan sillä auto piti palauttaa ysiksi.

Tokavikana iltana päätettiin sitten lähteä taxilla keskustaan katsastamaan vähän Rodoksen yöelämää. Oltiin kuultu huhua jostain baarikadusta ja kun kysyttiin neuvoa sinne suomi kaupan myyjältä niin se taisi sanoa jotakin suunnilleen että älkää vain menkö baarikadulle. Hänen neuvoistaan huolimatta me löydettiin sinne kuitenkin aika helposti ja käytiin yhden illan aikana kolmessa eri baarissa. Jollain isolla klubilla oltiin ehkä maksimissaan puoli tuntia sillä se oli ihan tyhjä ja aivan sairaan kallis, seuraavaksi mentiin ruotsibaari Solsidaniin jossa oli hyvä meno ja hyvä musa mutta paljon alaikäisiä ja kaikki luuli meitä ruotsalaisiksi.. Viimeiseksi mentiin yhteen baariin jossa oli muutamia suomalaisia työntekijöitä sekä paljon suomalaisia asiakkaita ja he kertoivat että tuolla Solsidanissa ne ruotsalaiset olivat sanoneet että kaikki suomalaiset ovat heidän mielestään rumia :D..
Aika perus kyllä että menee ulkomaille ja sitten hengailee siellä suomalaisten kanssa.. Oli turkulaisia, oululaisia ja jopa kaksi jäkeläistä! Oli kyllä hyvin outoa törmätä keskellä Rodosta kahteen Järvenpääläiseen ja kun jonkin aikaa oltiin puhuttu niin selvisi että tunnetaan tosi paljon samoja ihmisiä.. :D Viihdyttiin sitten siellä baarissa johonkin yli viiteen asti aamulla ja käveltiin lopulta takaisin hotellille sellaiset kuusi kilsaa ja aurinkokin oli jo noussut. Nukkumaan päästiin joskus kuuden jälkeen aamulla ja hotelli piti luovuttaa kahdeltatoista joten unet jäi vähän vähille sinä yönä. Mutta mitä pienistä sillä meillä oli ihan sairaan hauskaa! Tanssittiin ja naurettiin monta tuntia putkeen, en muista milloin olisi viimeksi ollut noin hauskaa jossakin bilettämässä. Tuolla kaikki oli niin paljon rennompaa. Siinä baarissa ei ollut mitään sulkemisaikaa joten siellä sai bilettää niin kauan kuin jaksoi, tanssia baaritiskillä ja kaikki vaan tarjoili vuorotellen kaikille shotteja :D Tonne on ihan pakko päästä vielä joskus uudestaan. Niin erilaista kuin suomessa.

1. Rodos on kyllä aivan ihana paikka! Itse olin 2 viikkoa :) Se ranta siellä kärkipäässä on tosi ihana, mutta vissiin vaan aika kovan merivirrat! Upeita kuvia ja tulee kyllä matkakuume kun tuollaisia katselee!!

1. oihh vitsi kun ois itekkin saanut olla siellä kokonaiset kaksi viikkoa :) oltiin kahdeksan päivää ja oisin voinut olla vielä paljon kauemminkin :D
      ja se ranta oli kyllä niin unelma paikka.. ♥ olin niin tohkeissani siitä rannasta etten tainnut edes huomata mitään kovia merivirtoja? :Dd heh