maanantai 20. heinäkuuta 2015

Alanya thru my phone

Täällä postailee yks aika ruskee bloggaaja nimittäin saavuttiin juuri pari päivää sitten Turkista. Oli kyllä ihana reissu lukuunottamatta auringonpistosta, kalan puremaa ja palanutta ihoa. Noi muut nyt on aika Basic juttuja jos oot jossain ulkomailla mutta joku varmaan ihmetteli tuota kalan puremaa. Se ei siis sattunut mulle vaan Japille kun oltiin illalla uimassa meressä niin yhtäkkiä joku tarrasi hampailla Japin jalasta ja kun noustiin rannalle niin oli siinä ihan kunnon haava joka vuosi vertakin. Mentiin vähän paniikkiin että mitä jos se oli joku myrkky kala tai meduusa tai mitä näitä nyt ikinä onkaan mutta pienen googlettelun jälkeen saatiin selville ettei alanyassa pahemmin taida mitään myrkyllisiä otuksia elellä. Haavakin parani lopulta joten selvittiin säikähdyksellä.
Toinen juttu mikä myös vähän pelotti oli se kun heräsin keskellä yötä ihan järkyttävään pääkipuun. Mullaha ei siis ikinä oikeastaan ole pää kipeä enkä ole ennen tota yötä edes kokenut pääkipua jossei pientä otsa jomotusta lasketa. Aloin jo kuvitella että no niin tää on just mun tuuria että nyt oon jossain keskellä turkkia ja mulle iski joku aivokuume tai vähintäänkin ebola. Pääkipu sitten vain paheni ja mukaan tuli myös huono olo ja istuinkin sitten puoli yötä pää pöntössä.
Jossain vaiheessa sitten kömmin takaisin sänkyyn ja nukahdin enkä oikeastaan edes muista tuosta pahemmin mitään koska taisin siinä vaiheessa olla jo niin rättiväsynyt. Aamulla olo onneksi oli jo parempi ja hyvä niin koska sinä päivänä meillä oli mönkkäri safari. Mulla vaan on nyt pieniä teknisiä ongelmia ja en saa niitä mönkkäri kuvia mun koneelle mutta pistän ne vielä joku päivä. Tässä nyt alkuun muita turkki kuvia :)!

Reissu starttasi lauantaina Helsinki-vantaan lentokentältä. Lento kesti suunnilleen neljä tuntia jonka jälkeen oli vielä parin tunnin bussi kuljetus Antalyan lentokentältä meidän hotellille. Perillä oltiin siis aika myöhään joten ei enään päästy uimaan sinä päivänä.

Meidän hotelli oli ihan täydellisellä paikalla sillä rannalle oli vain 50 metriä ja se oli tolla ns. pääkadulla eli kaikki kaupat oli lähellä (sen huomas myös mun tiliotteesta reissun jälkeen..)

Meidän huone oli ylimmässä kerroksessa ja sieltä oli aika komeet näkymät vuorille ja rantakin näkyi hieman talojen lomasta. Olin ihan varma että Alanya olisi täynnä suomalaisia mutta kuulin suomea ehkä kaksi kertaa koko reissun aikana, ja hyvä niin.
Totuin ehkä jopa liiaksi tuohon englannin puhumiseen koska kun päästiin kotiin ja tilattiin pizzaa niin sanoin turkkilaiselle pizzakuskille "hello" ja "thanks". Ja tein tän ihan tismalleen saman jutun viime vuonna Rodoksen reissun jälkeen..

Turkissa jos on tarpeeksi rahaa mukana niin ei kyllä koskaan tule tylsää. Käytiin mm. tuollaisella 6 tuntia kestävällä laiva reissulla, mönkijäsafarilla, vuokrattiin pyörät ja yritettiin pyöräillä jonkun vuoren päälle (huonoin idea ikinä!), uitiin meressä ja altaalla, shoppailtiin ja shoppailtiin vielä vähän lisää sekä syötiin itsemme ähkyiksi ja tehtiin pitkiä kävely reissuja.

matkalla Alanyan satamaan

Toi laiva reissu oli kyllä yks tän kesän parhaista päivistä. Hintaa oli kokonaiset 12e per nenä ja tähän sisältyi kuuden tunnin merimatka uimisineen, ruokineen ja juomineen. Onnistuttiin jopa näkemään delfiineitä ja kilppareitakin.
Aina noin tunnin välein laiva pysähtyi ja saatiin hyppiä sieltä alas mereen. Tuolla oli kolme kerrosta ja ylin oli ehkä kymmenen metriä mutta eipä sieltä kukaan hypännyt koska laiva keinuikin niin paljon.

Oon aina rakastanut uimista ja oli ihan parasta kun sai uida tuolla Super lämpimässä merivedessä ja hyppiä laivasta veteen. Vaikkakin suu ja silmät oli aina ihan täynnä suolaista ja bensaista merivettä mutta mitä pienistä.
Laivareissulla myös kokoajan musiikki raikasi ja turkkilaiset yritti saada meitä turisteja tanssimaan mutta ei kovin moni sinne kehdannut mennä heilumaan :'D Se kyllä täytyy sanoa että turkkilaisilla on paljon parempi musiikki maku kuin suomalaisilla. Tolla reissulla tuli kuultua kaikki mun lemppari biisit moneen kertaan :D
Mikäs sen parempaa kuin nauttia kauniista meri maisemista ja ottaa aurinkoa samalla kuin macarenat sun muut pauhaa taustalla.

Oon tätä postausta tässä jo pari tuntia rustannut joten jätetään loput jutut seuraaviin postauksiin. Vielä pitäisi esitellä mun kaikki ostokset sekä ne mönkkäri ajelu kuvat! :)

Kuinka moni teistä on käynyt turkissa? Olisi ihanaa kuulla vähän teidän kokemuksia kyseisestä paikasta :) Missä siellä olitte, mitä teitte jne.

PS. kun avaatte blogini niin esiin pitäisi pompahtaa tuo Indiedayssin kysely. Arvostaisin suuresti jos jaksaisitte vastata kyselyyn koska siitä saisin paljon hyödyllistä tietoa koskien blogiani :) Ja muutenkin kannattaa vastata koska siinä arvottiin aika hyviä palkintoja ;)!

1. Huippukiva postaus! Tuli matkakuume :D

2. Onko Turkista ostettu tuo "MK"? :D

3. Ne suomalaiset taitaa olla siellä keväisin ja syksyisin! t. Baux

4. Ihanan värinen tuo laukku! :)Muutenkin kiva postaus :)

1. voi kiitos paljon :)! oon hurahtanut totaalisesti noihin värikkäisiin laukkuihin nyt kun yleensä aina ollut vaan mustia :'D