maanantai 9. marraskuuta 2015

Matkapostaus: Dubai

Dubai oli kerta kaikkiaan ihana paikka ♥
Mahtavaa arkkitehtuuria, hienoja autoja, monia eri kulttuureita, hyvää ruokaa, hiekkarantoja ja paljon muuta. Otettiin siis aika lailla extempore lähtö koska ei oltu suunniteltu mitään ulkomaanreissua enään tälle vuodelle. Alettiin kattelemaan matkoja ehkä viikkoa ennen reissua ja Japi sai päähänsä että haluaa varta vasten Dubaihin ja mulle nyt kävi aikalailla kaikki kuhan nyt pääsi jonnekkin lämpimään. Ja voin kertoa että lämmin siellä kyllä olikin. Dubaissa lokakuussa on suunnilleen yhtälämmin kuin turkissa heinäkuussa eli k-u-u-m-a.
Mietin vähän ennen lomaa että miten ihmeessä tuun pärjäämään siinä helteessä pitkissä vaatteissa koska Dubaissahan ei katsota hyvällä jos ei peitä polvia ja olkapäitä. Ensimmäisenä päivänä käytin siellä maximekkoa ja boleroa mutta kun lähdettiin kaupungille niin siellä käveli niin moni turisti minishortseissa ja topeissa vastaan että ajattelin että "no jos nyt mäkin".
Pyrin aina kuitenkin pitämään sellaisia vaatteita että joko olkapäät tai polvet oli peitossa. Pitää kuitenkin yrittää vähän edes kunnioittaa maan tapoja vaikka turkasen kuuma tulikin ja olisi tehnyt mieli rannalla käynninkin jälkeen vaan jättää biksut päälle kun talsi takaisin hotellille.

Mikäli etsii jotain hyvää lomakohdetta ja haluaa shoppailla niin Dubai on siihen oikein hyvä paikka. Tuolla on maailman isoin ostoskeskus ja toinen melkein samankokoinen.
Meidän ei pitänyt ekana päivänä edes kävellä kauheasti mutta hups vaan ja 17 kilometriä tuli täyteen. Saavuttiin siis perille hotellille alku illasta ja pikaisen syömisen jälkeen katsottiin hieman karttaa ja päätettiin lähteä etsimään meidän hotellin lähellä sijaitsevaa mall of emirates kauppakeskusta. Se ei sitten ollutkaan mikään "no kävellään tää nopeesti läpi" kauppakeskus vaan sinne oikeasti eksyi. Lopulta kun yritti etsiä tietä ulos niin aina vaan vastaan tuli uusi osa kauppakeskuksesta ja silmäkantamattomiin lisää kauppoja. Mulla oli vielä huonot kengät jalassa niin arvatkaa vaan minkä näköiset mun jalat oli kun päästiin takaisin hotellille.
Kun löydettiin vihdoin ulos tuolta kauppa taivaasta niin mun oli pakko riisua kengät ja kävellä avojaloin. Sekin sattui ihan sietämättömästi joten pyysin Japilta että voiko se lainata mulle sen sukkia ja lopulta päädyin kävelemään takaisin hotellille kengät kädessä ja miesten monta kokoa liian isot sukat jalassa. Muutama ihminen kieltämättä hieman katsoi ihmettelevästi mutta siinä vaiheessa mua ei kyllä edes kiinnostanut. Niin ja tosiaan kun päästiin hotellille niin toisessa jalassa oli puoli jalkapohjaa peittävä vesikello ja toisessa jalassa varmaan viisi rakkoa. Lisäksi mun jalat oli pikimustat kun olin kävellyt avojaloin ja pelkkien sukkien kanssa. Siinä vaiheessa kun näin mun jalat niin ei hirveästi naurattunut koska ajattelin että toivottavasti nää ei pilaa mun koko lomaa ja pystyn vielä kävellä seuraavina päivinä. Onneksi yön aikana pahimmat vesikellot ja rakkulat oli melkein haihtunut ja pystyin huoletta kävelemään seuraavana aamuna.

Eli jos meinaatte kävellä pitkän matkan ulkomailla niin en suosittele tuollaisia läpykkäitä vaan ihan kunnon kenkiä.. Oon aina ollut vähän tälläinen kantapään kautta oppija. Ja tälläkertaa vieläpä ihan kirjaimellisesti.

Japi kävi yksi päivä ajamassa cartingia ja pesi mennen tullen kaikki paikalliset. Oli kyllä miesten ilmeet vähän näkemisen arvoiset kun joku suomalainen keltanokka tulee ja vetää ykkös sijan :D

Dubaissahan on tosiaan tuo kauppahallin sisällä oleva laskettelu keskus, kelkkarata, luisteluhalli ja jotain pingviinejäkin me tuolla nähtiin.
Jos meinaa mennä laskettelemaan tai luistelemaan niin kannattaa sanoa että on kotoisin suomesta tai muuten he kuulemma opettavat sinulle ensiksi puoli tuntia pelkästään lumella kävelyä. Me ei jaksettu käydä laskettelemassa tai luistelemassa koska sitä saa tehdä ihan tarpeeksi suomessakin. Oli kyllä hauskaa katsella ihmisiä jotka ei ole koskaan nähneet lunta. Monet kaatuili ja oli pukeutuneet ihan järkky isoihin toppavaatteisiin vaikka tuolla ei kyllä mikään erityisen kylmä edes ollut. Jotkut pohjoismaalaisen näköiset taas luisteli t-paidoissa ja shortseissa.

Mitä tulee ravintoloihin niin tuolta kyllä saa ruokaa vaikka mistä eri maasta. Syötiin mm. italialaista, iranilaista, intialaista, kiinalaista ja jopa texaslaista ruokaa. Mun ihan lemppari oli Intialainen ruoka ja sitä tulikin syötyä peräti kolme kertaa reissun aikana.
En tiedä onko mulla huono makuaisti vai mikä koska tykkään tollaisesta tulisesta ruuasta ja käytän itsekkin tosi paljon mausteita kokatessa. Ihan perus kaupan ruuat on mun mielestä usein tosi mauttomia.

Ruokien hinnat oli keskimäärin halvemmat kuin suomessa. Hyvänä esimerkkinä se että saatiin intialaisesta ravintolasta 11 eurolla kreikkalainen salaatti, alku keitot, alku salaatti, riisiä, kanaa ja kastiketta sekä iso vesi.
Yleensäkin Dubaissa asiakaspalvelu on ihan huippua ja välillä se jopa ehkä hieman ärsytti kun kaikki pyrittiin tekemään niin täydellisesti ja viimeisen päälle. Suomessa asuessa on myös tottunut että kaikki tapahtuu nopeasti mutta tuolla taas tuntui ettei kellään ollut kiire mihinkään ja kaikki tapahtui jotenkin hidastempoisesti.

Käytiin vaan kerran rannalla koko matkan aikana koska meidän hotellin vieressä ei ollut rantaa niin sinne piti mennä taxilla. Taxitkin olivat kyllä tosi halpoja ja keskimäärin yksi taximatka oli noin viisi euroa.
Ylläolevissa kuvissa taustalla näkyy maailman ainoa seitsemän tähden hotelli. Sen tähtiluokitus on siis 7/5 ja en tiedä että miten tuo on edes mahdollista. Dubaissa kaikki kun tuppaa olemaan hienompaa ja parempaa ja isompaa kuin muualla. Jos pitäisi kuvata Dubaita yhdellä sanalla niin överi olisi aika kuvaava.

Meidän hotelli oli ihan kiva tuollainen neljän tähden hotelli. Katolla oli uima allas, aamupala kuului hintaan ja samaten myös kuntosali. Ja salilla tulikin käytyä muutamasti koska muuten oltais tultu varmaan viis kiloa painavimpina takaisin.

Yhtenä iltana päätettiin käydä leffassa ja tuolla noi kaikki teatterit oli yhtä isoja kuin suomessa ne isoimmat. Katottiin joku random länkkäri filmi kun ei jaksettu katsoa mitään Bollywood leffaa.

Juttuja Dubaista riittäis vaikka millä mitalla ja saa nähdä jos intoudun tekemään vielä toisenkin postauksen. Kuvia ei tullut oteltua hirveästi koska en edes yleensä ottanut laukkua mukaan jos lähdettiin jonnekkin. Lähes kaikki nää kuvat on siis otettu Japin kännykällä.
Kuten varmaan myös näette niin tuokin viikko meni ihan naturellina ilman meikkiä. Jotenkin en ikinä jaksa edes meikata jos on kuuma ja se vaara että naama hikoaa. Ajatuskin siitä että meikit valuu pitkin kasvoja ei hirveästi houkuta.

Yhteenvetona siis voin todeta että matka oli tosi ihana ja onnistunut ♥ Voin suositella Dubaita kaikille jotka tykkää shoppailla, makoilla rannalla ja syödä hyvin.

1. Ostospostausta odotellessa!! 8)

1. Siellä oli valitettavasti aika kallista shoppailla (samanhintaista kuin suomessa) joten en tehnyt paljoakaan ostoksia :D

2. Näyttää aivan ihanalta paikalta!♥

1. Niin se kyllä oli ♥ Joskus pakko päästä vielä uudestaan tuonne!

3. Vauu mäkin haluan joskus tuonne! Näyttää mahtavalta:)

1. Kannattaa ihmeessä käydä :)! Oli toi kyllä näkemisen arvoinen paikka :)

4. Ihana postaus ja meikitön naama on ihanan fresh!

5. Olipa kiva lukea tätä postausta, teillä oli varmasti ihana reissu! <3 Haha, itsekään en koskaan malttaisi laittaa parempia kenkiä jalkaan jos on paljon kävelyä tiedossa, ja sitten aina käy noin niinkuin siulle! :D

1. Jeee tosi kiva kuulla että pidit postauksesta :)! Meidän reissu oli kyllä tosi ihana <3 Nyt hieman masentaa olla takaisin täällä kylmässä ja pimeässä suomessa :'D..
      Haha ai siellä ruudun toisellapuolella on samanalainen "hunsvotti" kun meikäläinen X)!

6. Dubai näyttää kyllä aikas näkemisen arvoiselta paikalta! :) Mun mielestä kanssa, jos lähtee kuumaan paikkaan lomalle, on meikkaaminen aika turhan kanssa. Kuitenkin on kiva, että naamakin ruskettuu ilman, että naama on laikkuja ja viiruja täynnä :D Ja tosi kivoja mekkoja sulla ollut matkassa ♥ Itse varmaan kanssa pukeutuisin arabimaissa samalla tavalla, että pyrkisi peittämään ainakin olkapäät tai polvet ellei molempia :)

1. Sitä se kyllä tosiaan olikin! Niin paljon nähtävää ja koettavaa joka paikassa :D
      No niinpä, sanos muuta! Ellei ole sitten joku meikkaamisen ammattilainen ja osaa tehdä sellaisen meikin ettei se valu yhtään mutta en kyllä usko että sellaisia on edes olemassa :D Tietenkin jos on ulkomailla ja lähtee illalla vaikka jonnekki viihteelle niin sitten on ihan kiva meikata mutta ei normaali päivinä jos menee rannalle yms :)
      Niinpä, maassa maan tavalla vaikka en ehkä niin tuota arabi naisten pukeutumis pakkoa ylistäkään. En kuitenkaan kehtaisi mennä ihan missään mini shortseissa ja crop topissa :D

7. Vaauu muaki kiinnostais päästä joskus käymään Arabiemiraateissa! :O ois varmaan niin cool, tai no, sanotaan että hot :D

1. Jos tulee tilaisuus niin kannattaa ihmeessä lähteä :D Näin talvisin siellä on vähän "viileämpi" ja matkoja saa suht edullisesti :)

8. Mulla tuli ahdistava olo Dubaissa jos en ollut pukeutunut ns. "oikein", koska koin että paikalliset tuijotti paheksuvasti :D Käytin siis koko loman maksimekkoja ja huiveja, siltikin paikalliset miehet tuijotti ahkerasti. Käytiin myös vesipuistossa missä kaikilla paikallisilla naisilla oli mustat kaavut päällä sielläkin, erotuin siis vähän joukosta bikineissä.. :D

www.kenkafriikki.com

1. joo mullakin tuli ihan samanlainen olo jos olin vaikka topissa niin tuntu että kaikki tuijotti jotenkin paheksuvasti :D Ja ehkä jopa enemmän vielä ne naiset kuin miehet O.o
      Mekin mietittiin että oltais menty sinne vesipuistoon mutta ei oikein tiedetty että miten sinne pitäis pukeutua ja muutenkin mua vähän ahdisti ajatus siitä että olisin ollut siellä arabi miesten keskellä bikinit päällä :D..

9. Matkapostaukset on aina ihania, kivoja kuvia oot räpsinyt! :) Näytät tosi nätiltä ja luonnolliselta ♥ En oo ite koskaan vielä käyny Dubaissa, joskus ois ihana päästä!

1. Kiitoksia Milla <3! Samaa mieltä oon että matkapostaukset on aina ihania! Niitä on niin kiva lukea kun voi hetkeksi uppoutua jonnekkin muualle kuin tänne harmaaseen suomeen :D
      Dubai oli kyllä sellanen must see paikka eli kannattaa ihmeessä joskus käydä jos tulee tilaisuus!