perjantai 27. toukokuuta 2016

Takaisin satulaan 5 vuoden tauon jälkeen

Jotkut jo pitkään mun blogia lueskelleet saattavatkin tietää että harrastin aikoinani ratsastusta. Olin heppatyttö henkeen ja vereen. Mun huoneeni seinät olivat täynnä hevosjulisteita (ja Robert Pattinsoneita...) ja suurinosa mun kavereistakin oli heppatyttöjä. Kinusin mun äidiltä ties kuinka kauan että mäkin haluan aloittaa ratsastuksen ja kun se vihdoin myöntyi ja varasi mulle ensimmäisen alkeiskurssin niin olin onneni kukkuloilla. Sitä elämää jatkuikin sitten seuraavat seitsemän vuotta kunnes talli jossa kävin lopetettiin, ja siihen loppui mun harrastuskin. Olin ehkä hieman katkera tästä koska olin pikkutytöstä asti käynyt samalla tallilla jossa jo tunsin kaikki ihmiset sekä hevoset joten mulle ei sitten käynyt mielessäkään että olisin esimerkiksi vaihtanut tallia.

Viiteen vuoteen en ole jalallanikaan tallille astunut kunnes toissapäivänä siihen tuli poikkeus.


Puhuttiin mun kaverini Millan kanssa niitä näitä kunnes Milla ehdotti että mitä jos mä tulisin ratsastamaan sen hevosella Waltterilla kun se oli sinä päivänä juuri menossa tallille. Vähän mä siinä sitten emmin että no enkait mä nyt enää osaa ratsastaa mutta uteliaisuus vei kuitenkin voiton ja lähdin Millan mukaan tallille. Oli tosi kuuma kesäpäivä joten hevonen oli aika laiskalla päällä (mun onni) ja en mäkään kieltämättä halunnut mitään kunnon estehyppy tuntia siinä viiden vuoden tauon jälkeen pitää. Mulla oli ties mitä ihme ajatuksia että mun tasapaino on varmaan kadonnut kokonaan, ja että en muista mitään mitä siellä selässä pitää tehdä ja putoan heti jonnekkin ojaan mutta sitten kun istuin sinne hevosen selkään niin tuntui siltä kuin en olisi koskaan mitään taukoa pitänytkään. Ratsastuskin on näköjään vähän kuin pyörällä ajo ettei sitä ihan nopeasti kyllä unohda.


Ratsastus meni siis omasta mielestäni ihan hyvin, tietysti parannettavaa aina löytyy mutta oletin jotain paljon pahempaa :D Oteltiin tallilla kuvia ja videoita ja Milla tekaisi mulle ylläolevan videon jonka laitoinkin jo aamulla mun YouTube kanavalle (sofia keitaanranta). Videolta näkyy meidän yleistä hääräilyä tallilla sekä pari pätkää mun ratsastuksesta.


Oli kyllä tosi kivaa päästä pitkästä aikaa ratsastamaan. Kiitokset vielä Millalle että sain tulla ratsastamaan Waltterilla ♥

Jos haluatte käydä kurkkaamassa Millan postauksen meidän tallipäivästä niin sinne pääsette Tästä!

Mitäs mieltä olitte tällaisesta "vähän" erilaisesta postauksesta? Ajattelin että vaihtelu virkistää niin tehdään nyt kerrankin täysin blogin aihepiiristä poikkeava postaus. Olisi muuten hauskaa kuulla että kuinka moni siellä ruudun toisella puolella on heppatyttöjä tai entisiä sellaisia? :) Ja onko kenties sellaisia henkilöitä jotka eivät ole ikinä käyneetkään hevosen selässä?

34 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. outoa :o kyllä se mulle näkyy.. näkyykö muille?

      Poista
  2. Voi että, aikoinaan tuli itekin ratsastettua, se harrastus vaan jäi sitten jostain syystä :'D ihania kuvia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. aijjaa haha säkin oot ex heppatyttö! :D kiitti ♡

      Poista
  3. Ihana postaus! ♥ Tuli ihan itsellekin kaipuu talleille. Omastakin ratsastuskerrasta liian pitkä aika. Minkäs rotuinen hepo oli?


    http://thefaireone.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! ♡ hauska kuulla että tälläisetkin postaukset on kivoja ^^ Toivotaan että säkin vielä joskus pääsisit ratsastelemaan :>
      jos nyt oikein muistan niin rodultaan W taisi olla FWB :)

      Poista
  4. Täällä on myös yksi heppatyttö! :D Sama homma ollut myös mulla, eli about seitsemän vuotta tuli talleilla käytyä, ja sitten lukion alussa lopetin. Harmittaa kyllä tällen jälkikäteen, että lopetin :(
    Nyt 2015 keväänä pääsin pitkästä aikaa tallille (ja ratsastamaan useammankin kerran), mutta samana syksynä jouduin taas lopettamaan, kiitos töiden... Ihan hirveesti tekisi taas mieli tallille, ja tää postaus lisäsi intoa entisestään! Tää oli siis ehdottomasti postaus mun makuun :P

    Joo itsekin huomasin sen, että kyllä ne taidot olivat tallessa, kun hieman muistoja veresti! Hyvältä näytti toi sun ratsastus tossa videolla ;)

    http://anskisss.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jeij kiva kuulla että täällä on muitakin heppa ihmisiä :)! okei joo kuulostaa kyllä tutulta.. toivottavasti sun työt yms lutviutuis silleen että pääsisit taas ratsastamaan! :) ja ihana kuulla että postaus oli sun mieleen! vähän ehkä arvellutti pistää tälläinen postaus tänne mutta kommentteja lukiessa käy ilmi että kannatti pistää ^^

      kiitos! :))

      Poista
  5. Näkyy video ja tykkäsin itekki nuorena hepoista,mutten koskaan päätynyt ratsastaan =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. okei hyvä että video näkyy! :) hepat on kyllä kivoja ♡ ehkä säkin vielä joskus pääset kokeilemaan ratsastusta :D

      Poista
  6. Ihanan kesäisen värisiä kuvia! : D Ite en oo koskaan ollu heppatyttö enkä oo edes ratsastanut paitsi joskus päiväkoti-ikäsenä laskiaistapahtumassa, kun päiväkodin tädit talutti heppaa ja ite istuin vaan selässä, heh.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hihh kiitoksia! ^^ Toi on muuten aika perus mitä kuulee aina ihmisten sanovan :D ainoo ratsastuskokemus on monella just jossain tollasessa päiväkoti tapahtumassa :D

      Poista
  7. Ihania kuvia ja tosi kiva postaus! Oon aina itsekin tykkännyt hevosista, mutta jotenkin en oo koskaan edes kokeillut ratsastamista. Ehkä vielä joskus :D

    Live your dreams

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi kiitos paljon :))! Toivotaan että säkin pääset vielä joskus kokeilemaan millaista on ratsastus :)!

      Poista
  8. Joskus tullut itse issikoilla ratsastettua mutta nyt ei enää vuosiin :) Tosi kivoja ja tarkkoja kuvia kun miettii että kuvataan liikkuvaa eläintä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oii issikat on kyllä kivoja! itekkin kerran oon päässyt sellaisella menemään jonkun lyhyen issikka vaelluksen :)

      joo mun kaveri otteli näitä kuvia ja sai kyllä tosi hyviä otoksia! :)

      Poista
  9. Nice pictures, have a good weekend

    http://elegant-e.blogspot.com/
    https://www.instagram.com/elegant_e_blog/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. thank you very much! and you too have a great weekend!

      Poista
  10. Oii ihania kuvia <3 Ratsastus on kivaa! :) En oo itse kyllä varsinaisesti ratsastunut, mutta käynyt ratsastusterapiassa. Hevotset on niin terapeuttisia ja ihania eläimiä :) Kiva kun pääsit ratsastamaan pitkästä aikaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos paljon Niina! ratsastus on kyllä tosi hauskaa :) aijjaa kuulostaapa mielenkiintoiselta toi ratsastusterapia! oon tainnut joskus kuulla siitä jostain..? voin kyllä kuvitella että ratsastusterapia on varmaan aika tehokasta :)

      Poista
  11. Ihanan erilainen postaus! Itse harrastin ratsastusta kahdeksan vuotta, mutta jossain välissä se sitten vain jäi. Tekisi kyllä mieli kokeilla nousta hevosen selkään taas pitkästä aikaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi kiitos! ompas kivaa kun tällä postauksella oli näin hyvä vastaanotto täällä blogissa ^^
      oho säkin oot siis aika kauan ratsastanut joskus! :)

      Poista
  12. Tosi kiva postaus! :) Itse en ole koskaan harrastanut ratsastamista, sillä mua pelottaa hevosten koko :D Olen kyllä reilut parikyt kertaa elämässäni ratsastanut, mutten koskaan mitään nopeata vauhtia vaan ihan perus kävelyvauhtia... Oon vähän pelkuri :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :>> Haha joo toi on varmaan aika yleinen pelko :D Rohkeesti vaan kokeilemaan vaikka vähän sitä ravaamistakin niin äkkiä ne pelot siitä katoaa ^^

      Poista
  13. Ihania kuvia :) Hyvää viikonloppua sinne sulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia Julia! :) Ja samoin sinne sulle ♥!

      Poista
  14. Mä ainakin näytän peukkuja tälläisille vähän erilaisille postauksille! Sekä täältä ilmoittautuu entinen heppatyttö. Kävin pitkään ratsastamassa yhdellä tietyllä hevosella, kunnes muutettiin niin kauas ettei enää ollut mahdollista, vähän vieläkin harmittaa se kun harrastui jäi siihen :/ Mutta olen tässä reilun vuoden miettinyt, jos ostaisi oman hevosen ja katsellut sillä silmällä erilaisia tallipaikkoja. Mieluiten olisi se oma omakotitalo ja siinä tallit ja pellot, mutta sitä ennen on ehkä tyydyttävä vaihtoehto numero 2! :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi vitsit tosi kiva kuulla! itekkin kyllä kieltämättä tykkään lukea blogeista just tällasia vähän erilaisenpiakin postauksia :)
      ompas kurjaa että sun ratsastus harrastus loppui muuton vuoksi :/ oma hevonen ois kyllä varmaan monen tytön unelma ♡ ja just tollain vieläpä oman talon pihassa :D kelpais mullekkin!

      Poista
  15. Ei vitsi, mäkin oon ollu heppatyttö henkeen ja vereen! Ratsastin nuorempana monta vuotta ja mulla oli yhtenä kesänä pihassa oma kesäponi, vaikkakaan sillä en ratsastanut. Mäkin haluaisin pitkästä aikaa hevosen selkään! Ja ehdottomasti tykkäsin tästä erilaisista postauksessa! Blogeissa rakastan monipuolisuutta ja sitä, että ihan tavallinen elämä ja tekemiset saa siinä suuren roolin ja mielestäni sun blogi on siitä loistava esimerkki! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha eikä! :D Meitä heppatyttöjä näköjään löytyy aika paljon loppupeleissä! Kuulostaa tosi kivalta toi kesäponi! Harmi että mä oon aina asunut rivitalossa niin en oo tollasta voinut oikeen hankkia :'D
      Voi kiitos tosi paljon ihanasta kommentistasi! Piristit tosi paljon mun päivää ^^ ♥ ja kiva kuulla että tää vähän erikoisempikin postaus oli mieluinen :)

      Poista
  16. I love horses, nice pictures!
    http://lailusiondenina.blogspot.com.es/

    VastaaPoista
  17. Kiva aihe! minäkin harrastin ratsastusta nuorempana kävin leireillä. En päässyt yleensä kun kerran kesässä koska se oli kallis harrastus ja koska tallit oli kaukana Helsingistä. Lapsena ajattelin että aikuisena varmasti säästän ja hommaan oman hevosen, en ole niin tehnyt mutta jos en matkustelisi niin paljoa niin miksipä ei. Harrastuksia on aina hyvä olla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos paljon Susanna! muistan että itsekkin kävin kerran ratsastusleirillä ja oli kyllä aika hintava vaikka löydettiinkin ns edullinen leiri. Ja aika sama ajatusmailma mullakin oli lapsena mutta tässä sitä nyt ollaan ilman hevosta :'D

      Poista